Technicky, textově nebo odkazově závadné weby jsou strojovými vyhledávači zobrazovány na zapadlých postech. Proto se potýkají s mizivou návštěvností a téměř nikdo na ně nekliká. Jejich majitelé na nich mívají prakticky nulový obrat. Tyto problémy komplexně řeší SEO – optimalizace webových stránek. Seznamte se se třemi banálními chybami, které však mohou být pro úspěšnost vašeho online projektu osudové.
Při SEO – optimalizaci webových stránek ověřuje indexace
Indexace webu není nic jiného než povolení pro vyhledávací roboty, aby si mohly www procházet a zobrazovat je uživatelům. Ať už si objednáme stránky ze šablony nebo na míru, musí se v obou případech před jejich spuštěním schválit zaindexování do vyhledávačů. Přestože se jedná o práci trvající maximálně pár minut, často se opomíjí a řadí se tak k tradičním chybám, které SEO odstraňuje. Optimalizaci tedy můžeme vnímat jako vysoce efektivní léčbu všech typů neduhů, jakými mohou webové stránky trpět. “Nemocné” platformy s úplně nebo částečně chybějící indexací totiž v síti jakoby neexistují. Dají se najít pouze po zadání přesné url adresy, ale nikoli ve fulltextu. jejich vlastníci se tak prakticky připravují o veškerou organickou návštěvnost a potažmo o většinu zakázek.
Proč se při SEO – optimalizaci webových stránek zrychluje načítání
Bez snadno nalezitelných a rychlých www se mezi premianty internetu téměř jistě nezařadíme. Proč? Protože někteří uživatelé nemají dostatečné silné připojení k síti a weby, které se jim zasekávají, pak logicky opouštějí. Také roste počet lidí, kteří surfují online pomocí mobilů. To jsou pádné důvody, proč se specialisté na SEO – optimalizaci webových stránek tak pedantsky věnují komprimaci objemných fotek, převodu videí na externí kanály a výmazem zbytečných dat.
Díky těmto zdánlivě nepodstatným úpravám ve skutečnosti dokáží zvýšit počet návštěvníků minimálně o 50 a často i o více procent. Představte si, že vám každý druhý zájemce uteče ke konkurenci jen proto, že mu vaše platforma na smartphonu dlouho nabíhá. To je z hlediska zisku smrtící číslo, které musíte upravit ve váš prospěch. Aby se po zásahu odborníka na SEO podobná situace znovu neopakovala, zvažte též profesionálního správce stránek, který je bude plnit velikostně optimalizovaným obsahem.
Tip na závěr – používáte protokol HTTPS?
Jak sami vidíte, řeší odborníci na SEO – optimalizaci webových stránek až neuvěřitelně amatérské chyby. Jednou z nich je zastaralý internetový protokol HTTP bez šifrované komunikace mezi serverem a prohlížečem. Schválně si zkontrolujte vaše url, jestli začíná http nebo aktuálním https. Chybí-li vám na konci protokolu “s”, rovnou si objednejte upgrade. Jinak se zájemcům při kliknutí na odkaz vedoucí na váš web místo něj zobrazí výstraha, že je nedůvěryhodný, což téměř všechny potenciální zákazníky nasměruje ke konkurenci.
I taková technická drobnost, jakou je špatný protokol, dokáže udělat černou díru ve vašich příjmech. O úspěchu na internetu totiž rozhoduje primárně dohledatelnost. Kvalita služeb a zboží, příznivé ceny a ochota personálu přichází ke slovu teprve, když se k vám zákazníci prokliknou.
Tolik ve stručnosti ke třem zbytečným chybám, které ničí popularitu a konverzi spoustě komerčních i nekomerčních webů. Pokud jste některou z nich detekovali, už neodkládejte SEO – optimalizaci vašich webových stránek. Nechte si od několika agentur vypracovat audit www, který je zároveň odrazovým můstkem pro sérii optimalizačních úprav. Když nebudete otálet, dokážete oslovit až o stovky procent víc potenciálních kupců než doposud. Jestli vám tento odborný příspěvek pomohl, potěší nás, když přes komentáře poptáte i nás. Rádi vám sestavíme ultimativní SEO plán, abyste se vyšvihli na top pozice na síti.