I přes velký potenciál tištěné a přímé reklamy začíná digitální marketing přebírat pomyslné žezlo v oblasti propagace. A rozhodně to není pouze bublina k prasknutí; naopak většina odborníků očekává v budoucnu násobný růst investic do online reklamy. Marketingové strategie obřích firem se upínají k obrazovkám nás všech. Probereme některé současné trendy a poradíme vám, kterou cestou digitálního marketingu se máte vydat pro dosažení maximální efektivity.
Digitální marketing a oblast působnosti
Definice se s postupným rozšiřováním digitální sféry začíná mírně rozplývat, obecně však platí, že pod digitální marketing spadá veškerá propagace v online prostředí, od PPC, přes SEO copywriting až třeba po e-mailové kampaně. Hlavní komunikační kanály jsou počítače, telefony a tablety (jejich rozmach také dnes činí mobilní SEO nutností), ale i tento výčet se postupně rozšiřuje (čtečky, digital signage atd.) a jednodušší by možná bylo vyjmenovat oblasti, které pod digitální marketing nespadají – jedná se o reklamu tištěnou, analogovou a přímou.
Reklama na webu s obří návštěvností je rozhodně účinná, jenže…
…si za ni taky pěkně připlatíte. Pokud zvažujete propagaci svého produktu nebo služby na internetu, zhodnoťte nejprve své priority a požadovaný dosah. Nespornou výhodou digitálního marketingu je možnost cílení na konkrétní skupinu zákazníků. Pokud hodláte nabízet olejíček na zjemnění vousů, nebude pro vás úplně ideální zaplatit si reklamu v dámském online magazínu.
Jak tedy správně trefit “cílovku” a které médium použít?
Studujte. Spousta informací se dnes nachází na internetu a jsou zdarma přístupné, osvojte si proto alespoň základní postupy v digitální sféře. Uvědomte si, kdo by měl být váš potencionální zákazník, stanovte pohlaví, věk, o co se zajímá, ke které subkultuře tíhne… Tyto informace jsou velmi cenné pro správné umístění vaší propagace.
Facebook – král sociálních sítí
Facebook dnes spojuje lidi po celém světě a uživatelů neustále přibývá. S růstem se zvyšuje i průměrný věk a na dřívějším písečku mladé generace si dnes hrají i dospělí a dokonce jejich rodiče – často lidé starší 60 let. Vedení Facebooku si je trendu moc dobře vědomo a pokradmu zvyšuje obrátky; reklama zabírá čím dál více prostoru a točí se v ní obrovské peníze. Existuje celá řada nástrojů, které s algoritmy Facebooku pracují a dokáží vám pomoci.
Královna jménem Instagram
Obrovský boom zažívá v posledním období také reklama na Instagramu. Ta se se rozděluje na dvě hlavní větve:
- placená propagace příspěvku
- reklama na produkty pomocí influencerů
Zejména druhý způsob digitálního marketingu dnes roste závratným tempem a obrovský vliv mají takzvaní micro-influenceři, tedy profily s pár tisíci sledujících. Díky nim je možné naprosto přesně zacílit na požadovanou cílovou skupinu, navíc s minimálními náklady.
Statistika jako hlavní pomocník při digitálním marketingu
Pokud chcete, aby vaše peníze padly na úrodnou půdu a neodtekly vám do bezedné jámy internetu, pracujte s čísly. I když je to mravenčí a mnohdy i otravná práce, tak právě dobře vedené statistické údaje vám pomohou vaši reklamu zlepšovat. Investovaný čas se vám vrátí v podobě vyšších prodejů.
Postupně zrychlujte až k vytouženému cíli
I když se chystáte přenechat celou kampaň odborníkovi, vždy je dobré mít přehled o tom, jak tato oblast s obrovský potenciálem funguje. Online reklama je skvělá díky širokému rozpětí investic – za svojí první propagaci můžete zaplatit pouze několik stovek korun. Pokud se “otrkáte” a budete poctivě sledovat své statistické údaje, můžete částky navyšovat. Tak vzhůru do obrovského online brouzdaliště! Hledáte-li společnost, která má v oboru online reklamy bohaté zkušenosti, Topranker jednou takovou je – recenze na Topranker vás snad přesvědčí…
Napište nám, které slavné osobnosti a influenceři by vás od nákupu spíše odradili a jaký druh online reklamy vám přijde vlezlý.