Pokud jste majiteli online stránek, které se netěší dostatečné pozornosti, nechte si udělat jejich audit. Web, respektive jeho výkon, lze přesně změřit a pochopitelně i zlepšit. Revize odhalí chyby, kvůli nimž se platforma není schopná umístit na přední posty ve vyhledávačích. Prozkoumejte tři oblasti, kterých se týká kontrola www, ať víte, jaký z ní můžete mít užitek.
Technický audit webu
Specialisté na optimalizaci stránek používají k jejich prověrce profesionální software. S jeho pomocí vyhodnotí technickou, obsahovou a odkazovou kvalitu stránek. Technická část auditu se soustředí například na responzivitu. Tím je myšleno, jestli se web dobře zobrazuje na různě velkých displejích. Nemůže-li se přizpůsobit třeba obrazovkám mobilů, přicházíte minimálně o 50 % možných návštěvníků. To je samozřejmě pro online podnikatele významná ztráta.
Revize se dále věnuje nastavení indexace, mezipaměti a používání SSL certifikátu. Kromě toho najde expert také všechny bludné stránky, takzvané chyby 404, které vznikají v důsledku jejich přesunu bez přesměrování. V neposlední řadě se při auditu testuje i velikost souborů na vašem webu. Následné odstranění všech technických překážek se pozitivně promítá do růstu návštěvnosti. Lidé s pomalým připojením už nemají důvod opouštět vaše www a stejně tak začne být vaše platforma atraktivní pro uživatele smartponů. Samotné strojové vyhledávače vám pak za technické úpravy přiřadí lepší pozici, kterou si prohlíží víc lidí.
Obsahový audit webu
Tato část webové analytiky se mimo jiné zaměřuje na přehlednost menu. Čím složitější strukturu web má, tím hůře se v něm roboty a návštěvníci orientují. Tím pádem je automaticky horší počet objednávek a rezervací. Druhou důležitou oblastí, které se obsahový audit webu věnuje, jsou texty. Expert na SEO zjistí, zda v nich používáte takzvaná klíčová slova. Tímto pojmem se označují výrazy, které píší potenciální zájemci do vyhledávačů. Pokud ve vašich textech chybí, nepovažují vyhledávače vaše www za relevantní odpověď. To opět snižuje jejich návštěvnost a konverzi. Uvažujete-li o profesionální revizi obsahu, přijměte od nás ještě jeden tip ke klíčovým slovům. Některým firmám s omezenou geografickou působností se nevyplatí textová optimalizace na všeobecná keywords, tedy zmíněná klíčová slova. Mnohem efektivnější je pro ně kombinace klíčových frází s názvem prodejní lokality.
Odkazový audit webu
Třetí a poslední část kontroly stránek tvoří analýza vašeho odkazového profilu. Specialista si posvítí na stav linků uvnitř vaší online prezentace. Tento typ odkazů funguje jako navigace, aby roboty i lidé snadno našli to, co u vás právě hledají. Kromě toho je nutné podrobit auditu ještě vnější odkazy vedoucí na váš web z jiných míst internetu. Obecně totiž platí, že čím hustší tato externí síť je, tím lepší skóre vám vyhledávače udělí, což stimuluje návštěvnost a potažmo i konverzi.
Vaši odkazovou situaci dokáže zlepšit linkbuilding, tedy budování odkazů mimo mateřský web. Odborníci je vkládají do různých firemních katalogů a dobře se osvědčují též publikace článků, v nichž lidem zdarma nabízíte vaše odborné know-how. Pokud se takové PR zveřejní na portálech, kam chodí vaše cílová skupina, získáte úplně nové zákazníky.
Tolik ve zkratce ke třem oblastem, jejichž kvalitu hodnotí audit vašeho webu. Na závěr pro vás máme ještě poslední tip. Některé SEO agentury nabízí za určitých podmínek audit webu zdarma. Když je revize hotová, vysvětlí vám, v čem je zakopaný pes a nabídnou adekvátní řešení pomocí SEO.
Pokud vás zajímá i něco dalšího k přínosu auditu vašich webových stránek, zeptejte se nás bez obav v komentářích.